onsdag 22. februar 2012

Faste

Atlterpartiet i Landås kirke. 
 I dag startar fasten.
Askeonsdag.
Det er 40 dagar til påske.
40 dagar til fridagar.
40 dagar til familieliv, ski, sol og kvikklunsj for mange.
Søndag var det fastelavenssøndag, 
mandag var det blåmandag,
og i går var det feitetysdag.
Sjølv om blåmandag egentlig har fått namnet etter det liturgiske kledet på alteret, 
(som mange kyrkjer i middelalderen ikkje hadde råd til å farge i fasta sin farge, fiolett 
- og som difor var blått, og denne mandagen skifta kyrkja farge til fasta sin farge.) 
så handlar disse tre dagane om å førebu seg på å svelte i nokre veker..


Men kva er fasten egentlig?
For oss nordmenn er det mest kjent at i Islam har dei det i ein månad med faste, Ramadan.
Og kanskje har vi høyrt om at i Jødedommen har dei Jom Kippúr, som er ein fastedag - forsoningsdagen.
Du finn faste i dei aller, aller fleste religionar på eitt eller anna vis.
Det handlar om fokus. disiplin, tilbeding, offer og bot.
I nokre religionar handlar dette om å frigjere seg frå kroppen for å oppnå høgare åndelighet,
i nokre handlar det om bevisstgjering, medan for andre er det fokus på Gud som er tingen.

Den kristne fasten er nok mest det siste.
Det finnes dei som praktiserer det som ei skikkelig mat-faste.
Men i min barndom handla fasten om kirkens nødhjelp sin fasteaksjon,
å ha ei pappbøsse som ein putta pengar på og tok med i kyrkja for å hjelpe svoltne barn i afrika.
Dei siste 5-10 åra har det vorte meir og meir populært å faste frå ting.
F.eks. å kutte ut tv-en, eller facebook, eller andre liknande ting.

Eg fekk så vakre blomster frå mamma og pappa i går!
Det går mot vår, sjå: alt det vakre rundt oss spirar fram! 
Eg trur faste er ein god ting. 
Spesielt trur eg det er sunt for oss som har det så inderlig godt
å faste frå ting som tek fokuset vekk frå alt det vakre vi har i liva våre.
Ting som gjer oss til isolerte identitetar som trur vi har all makt.

I jula forsvann både internett, telefon, tv, straum og vatten heime på Stadt. 
Riktignok var straum og vatten ca på plass igjen etter litt over eit døgn,
men det var likevel noko veldig frigjerande med å ikkje ha tilgang på resten av verda.
Det var noko veldig godt med å sitte i stova med levande lys
og virkelig prate med dei ein har rundt seg.
Og det var noko virkelig skremmande med å sjå kor avhengig ein har blitt av alle duppedingsar.

Dette bildet har eg over dataen på jobb. (sitat: Jim Rohn)
Eg har fasta frå ulike ting tidligare.
Det er ikkje enkelt. Spesielt ikkje fyrste dagane.
I år har eg eit prosjekt. 
Ein deal mellom meg og Vår Herre i fastetida.
For meg handlar denne fastetida
om å gi takk til Han som har skapt alt
og gitt alt.
Kanskje det er noko å gjere for deg og?
Det er jo berre 40 dagar! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar